Getraind lichaam voor de zomer.

Hardlopen tot onze schoenen versleten zijn, fitness op de Wii en touwtjespringen in de achtertuin: allemaal om in die bikini te passen. Het is voorjaar en dat betekent voorbereiden op de zomermaanden. Wat kun je behalve sporten nog meer doen om straks met een strak lichaam op het strand te liggen? Hier volgen een paar tips.

Anti-cellulitis
Cellulitis komt veel voor en laat je huid er slapjes uitzien. Het wordt ook wel het sinaasappelhuidje genoemd. Maar wat kun je ertegen doen? Als eerste anti-cellulitiscrème gebruiken. Het is in vele soorten en merken te koop. Bij sommige zit een speciale roller om met de crème je huid te masseren. Doe dit ook zonder roller dagelijks. Dat maakt de cellulitis een stuk minder. Ook voeding heeft veel te maken met cellulitis. Probeer snoep, vet en gefrituurd eten en vlees zo veel mogelijk te laten. Daardoor knappen je benen en billen zeker snel op.

Als laatste is er ook het stepapparaat. Je kunt er in de sportschool gebruik van maken, maar ook een aanschaffen voor thuis. Met dat apparaat duw je met je benen gewichtjes naar beneden waardoor je billen en benen weer snel strak worden. Schuif je smartphone in een handige Golla cover, zet voor de motivatie een leuk muziekje aan en de kilo’s vliegen er al snel van af!

Getrainde buik tijdens internetten
Natuurlijk is er ook nog onze buik die getraind moet worden. Op internet staan vele oefeningen om met een afgetrainde buik de zomer in te gaan, maar kijk ook eens naar een fitnessbal voor achter het bureau. Met zo’n bal balanseer je constant, waardoor je je buikspieren al snel voelt trekken. Dat is alleen maar positief. Zo word je getraind terwijl je huiswerk maakt of op het internet surft. Het is wel belangrijk om daarnaast ook cardio-oefeningen te blijven doen. Ga bijvoorbeeld eens een stukje joggen met een vriendin en neem je nieuwe Huawei Ascend P6s mee in een leuk sportief hoesje. Bij veel van die hoesjes is je camera niet bedekt, zodat je samen genoeg leuke hardloopselfies kunt maken.

Sportarmbanden zien we ook steeds vaker en zijn heel handig. Met de Nike+ Runapp kun je vrienden volgen die ook met die app rennen en kun je kijken wie per week de meeste kilometers aflegt. Zo moedig je elkaar aan om te blijven joggen! Zorg wanneer je niet met een sportarmband hardloopt wel altijd voor bescherming voor je telefoon met een van de andere accessoires. Als hij op de grond in stukken ligt ben je niet heel blij.

Hardlopen, crème smeren en balanceren op een fitnessbal: dat moet goedkomen voor de zomer!

Dit artikel is geschreven in samenwerking met N. Janssen.

x femketje

Published by

femketje

contact: info@femketje.nl

9 thoughts on “Getraind lichaam voor de zomer.”

  1. Ik sport al geruime tijd 3 keer per week en doe zowel cardio als krachttraining. Ik let altijd op mijn eten, eet veel groenten en fruit, maar toch geraak ik mijn cellulitus niet kwijt. Ik vind het echt erg, maar ik heb het al sinds m’n 14de en toen woog ik 42 kg. Ook crèmes smeren werkt niet. Ik zal er gewoon mee moeten leven denk ik :)

    X Sara

    1. Ohnoes :( wat voor mij erg veel hielp was de nivea goodbye cellulite gel en serum, maar ik denk dat je ook die wel al geprobeerd hebt?

  2. Dat lijkt mij trouwens ook wat, zo’n bal voor bij het bureau, want dan kan je toch wiegen, zit je rechtop, train je je lichaam, maar het is ook beter voor je gezondheid. Mh, top artikel!

  3. Thx voor je artikel. Helaas is dit niet voor iedereen even makkelijk en als ik echt kilo’s wil afvallen moet ik bijna stoppen met eten want ook weer niet goed is.
    Ik heb de moed een beetje opgegeven aangezien sporten voor mij echt niet te doen is. Al ga ik in het nieuwe seizoen beginnen met badminton. Wie weet verlies ik eindelijk wat kilo’s!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *